Sunday

HAURA SKINCARE

As salam dan hey smua....

Hari ini shida nak memperkenalkan salah satu produk skincare hasil dari bumiputra, dimana Haura Skincare khusus untuk merawat pelbagai masalah kulit dan menjadikan kulit lebih flawless dan glowing.

apa itu haura dan kenapa kita perlu apply haura skincare?
oo sangat banyak kelebihannya...hehe..bukan untuk putih je.. hilang jerawat, jeragat, kulit kering, kusam, berminyak, kutil2, whitehead, blackhead, kulit kasar, pori terbuka, kulit mengelupas, parut jerawat, jerawat batu 

Inshaallah smua boleh....cuma kesan terhadap setiap org lain-lain..kadang-kadang kita nak kecut jerawat dulu tapi dia putih dulu.. haa camtu...bergantung pada jenis kulit


uniknya haura ni..adalah untuk  merawat kulit  yang sebelum ni tersalah guna produk ataupun mengalami masalah kulit rosak akibat bahan kimia.

Founder Haura sendiri yang akan pergi ke lab chemist n discuss bahan untuk haura, proses kilang, packaging, r&d semua..sebab tu customer kena percaya dan yakin....alhamdullilah setakat ni ramai pengguna haura pun so far makin cantik dan lembut..



Haura mempunyai bau original ekstrak pudina....tiada campuran pewangi atau fragrance macam perfume...bermakna cust yang mempunyai kulit sensitif tidak perlu risau sebab dijamin selamat digunakan.



              
Cream malam/siang Haura sangat pekat tak macam sesetengah produk lain yang cair sebab kandungan air yang banyak...lebih menyerap dan tidak melekit atau melekat dimuka....malah kesan pun lebih efektif sebab terus menyerap kedalam kulit, cream ini mengandungi stemcell dan bahan organik semula jadi.



6 [SOALAN YANG SELALU CUSTOMER TANYA.]

1. Krim malam/siang cukup ke ni? macam sikit je
cukup dik..cleanser ni just picit sikit je..suku pam.. tu dah memadai untuk kulit. Jangan picit sampai sepam tau..Essence just satu titis je.. titis tu pun biarlah sikit jeee ..krim pun sama. secalit je dotkan pada dahi,pipi, hidung, dagu..asalkan kena pada kulit.
Takperlu untuk kita nampak krim yg dipakai tu dik.. kalau kita sapu banyak2 pun tak sesuai nanti sebab kulit akan jadi berminyak..sapu senipisnya pada kulit itu amount yg secukupnya pada kulit.. selapis yg pertama je akan meresap ke dalam kulit.. sapuan yang tebal tidak akan masuk kebahagian kulit,so akan rugi..... sbb tu krim haura ni direka kecil je sesuai dengan penggunaan boleh lindung chy matahri
kita pakai sikit je sebab Haura ni pati. tak sama dengan produk lain yg menggunakan unsur air banyak. Bila kita sapu pati pada muka, hanya lapisan pertama je yg absorb. sebab tu sapu nipis je. Kalau tebal nanti kulit berminyak tak boleh nak nafas jadi jerawat pulak..


2. Kenapa pencuci tak berbuih? rasa macam tak bersih je
Sebenarnya adik cuci dah bersih ikut cara picitan suku pam tadi.. cuma adik rasa tak bersih sebab takde buih je.. pencuci botanikal kami memang tak letak kimia sebab tu tak berbuih. Pencuci jnis berbuih biasanya boleh mengeringkan kulit dan menjadikan kulit kedut.
Dalam seminggu adik akan biasa guna pencuci Haura ni.

3. Muka customer pakai jadi kering ?
Cara:
Pastikan customer cuci muka tak lebih dua kali. Kalau kering jugak,minta minum air 3liter.
Minta customer berhenti pakai pencuci muka buat masa ni.. untuk dua atau tiga hari cuci muka dengan air mineral atau air saja.
Pakai essence. 
Pakai krim.macam biasa....
Kalau siang, lepas pakai krim siang, dotkan essence di tempat yang kering tadi.
esok akan better.

**malam pun cuba untuk dua atau tiga hari..sampai kulit dah tak kering.

4- muka customer berminyak atau berjerawat.
cuci muka 2x sehari. jangan lebih jangan kurang.
pakai essence , krim sapu sikit2..
sapu krim malam...
(kalau ada jerawat, sapu essence atas jerawat.. esok akan surut)
minum air 3liter.


5- boleh mekap tak?
boleh. asalkan cuci mekap bersih nanti. guna make up remover dulu kemudian cuci muka.


6- ada pantang tak?
tak ada. tapi kalau kulit berminyak sgt, kurangkan makanan bergoreng.lebihkan air masak.
Amalkan makan buah, sayur, vitamin c.jerawat akan tumbuh kalau tidur tak cukup, period, stress, pemakanan tak jaga, air putih kurang, selalu sentuh muka dengan jari,suka picit jerawat

7- kalau stop haura ada efek tak?
tak ada

8- kenapa haura mahal?boleh kurangkan harga?
maaf dik.. memang tak boleh nak kurangkan harga sebab HQ dah set price Rm150.. HQ juga provide FREE POS ke seluruh Malaysia termasuk Sabah Sarawak.
Dalam satu set ada 4 item. Memang standard price RM150 tu untuk produk Haura yang menggunakan Rawatan Ais Pertama di Malaysia..

selain tu Haura melalui proses penyelidikan yang bertahun untuk dapatkan hasil yang superb.
Kami gunakan bahan berkualiti tinggi dan stemcell import dari Switzerland . Sebab tu kos tinggi tapi memang berbaloi sebab dalam sehari dah boleh nampak kesan tauu.


Kelebihan Haura:
botanikal.
tahan hampir dua bulan
research setahun lebih baru launch
founder sndiri pakai selama setahun baru launch
diedarkan kpd 300 lbih org sebelum pelancaran
tiada kimia
mengandungi stemcell epal dan anggur yang diimport dari switzerland
krim haura adalah daripada pati.jadi ia pekat .tak perlu sapu banyak
 menggunakan rawatan ais pertama yang rasa sejuk pada wajah
 mengandungi 4 item di dalamnya jadi harga untuk 4 item.. purata hanya Rm37.50 saja untuk satu item
postage FREE di sabah dan sarawak juga
berkesan dalam seminggu
kesegaran dan kelmbutan dapat dirasakan hanya dalam sekali penggunaan
sesuai digunakan oleh lelaki n perempuan
 sesuai untuk semua jenis kulit: kering,kombinasi, berminyak, sensitif
kalau kulit dah ok, boleh stop pakai tak ada masalah
boleh make up


7 [ KALAU CUSTOMER COMPARE HAURA DENGAN PRODUK LAIN YG MURAH ]

memang haura mahal sikit...RM150 tapi masih harga mampu milik.. kerana dalam satu set bukan dapat satu, bukan dapat dua tapi EMPAT ITEM kesemuanya mampu bertahan sampai hampir dua bulan sebab haura tak sama mcm produk lain yang bila pakai kita sapu bebanyak tu tauu.just sapu sikitttt je sebab pati..

kalau pakai produk yg murah2 bawah RM20 tu cuba tanya diri sendiri..sebenarnya berkesan ke tak.. mesti tak kan..nampak.xde perubahan pun..biasa2 je..

haura tak mcm tu..sekali pakai je pun msti akan ada perubahan. byk kos untuk research n development produk haura ni..selama setahun kami dok kaji pasal bahan haura..setaun tau bukan sebulan,bahan2 nya pun kita import dari switzerland.. naik flight gitew stemcell kita.. tu yg mahal jugak tu..

kami bawakan haura ni secara ekslusif  dekat sape yg nak berubah, nak stop pakai produk berbahaya dan kimia, nak stop pakai produk yg murah sgt tapi satu kesan pun xde.. bolehlah cuba haura. puas hati, yakin, selamat, kulit sihat, cantik..

bila kita fikir2 balik..kalau baju kita sanggup kan nak beli mahal2.. tapi kat kulit kita sayang duit.. sedangkan muka adalah aset.. dan hari2 kita jumpa org..sebenarnya pilihan tu ada kat tgn kita sendiri..
inshaallah..dgn haura, pasti x menyesal..


SEBAB CUSTOMER MUKA NAIK JERAWAT ATAU BERMINYAK LEPAS PAKAI HAURA ] 
 Kulit berminyak atau naik jerawat ada beberapa sebab...
1.tindak balas normal sebab sebelum ni pernah pakai produk yg ada bahan kimia. ( bahaya produk kimia pada kulit. boleh sebabkan kanser, radang kulit, sukar mngandung bila jangkit pada rahim)
2. kurang air masak 3liter.
 3. kuat berpeluh seperti sukan atau terdedah pada cahaya matahri
4. terdedah pada tempat panas dan berhabuk
5. udara persekitaran kotor
6. pori besar
7. terlalu tebal krim yg disapu pada kulit
8. makan makanan berminyak sangat.


SOLUTION UNTUK CUSTOMER 
- sering tukar sarung bantal, cadar, tuala untuk elak kuma
-basuh tgn dgn sabun
-jgn pegang muka dgn tgn
-esok. adik start amalkan minum 2liter air.masak
-minum 500ml teh hijau
- tak perlu pakai mask lagi buat sementara.ni. kita tunggu kulit baik dulu..
- malam ni sebelum cuci muka, selawat 3x minta pada Allah agar hilangkan jerawat kat muka, serikan wajah..cuci lama sikit tapi jangan gosok kuat2 kulit . lembut2 je. dalam bentuk bulatan
-lepas keringkan muka, pkai essence.. niat sama macam tadi
-apply night creme, jangan over apply sebab ni pati.. selapis yang ringan je dah cukup..
- lpastu sapu essence semula kat atas tempat jerawat tu tau. dua tiga hari akan surut 2 bulan adalah masa untuk new renewal skin..bulan pertama biasanya kalau salah pakai produk, toxic n chemical dari skincare sebelum ni baru nak.keluar dik. rugi kalau stop sekarang sebab kita baru nak pulihkan kulit.. jangan risau mustahil haura boleh rosakkan kulit sebab kita no kimia.. testimoni berjaya sebelum ni pun bukan pakai sekejap2. yg jerawat.merah tu semua.pakai 5bulan dan.ke.atas dik.. kena sabar sikit..


 KENAPA KULIT GATAL DAN KERING LEPAS PAKAI HAURA
 kulit gatal terjadi sebab kulit kering dan boleh terjadi sebab beberapa faktor....
kurang minum air masak,mesti minum 3liter wajib sbb bila kulit x cukup air dia xdapat nak bantu pembahauan sel, tu yg gatal
kulit gatal sbb kulit kering n sensitif. punca?
selalu tukar produk ataupun sebelum ni pernah pakai produk yg bermerkuri atau ada hydroquinon dan kimia yg tinggi. bila stop pakai produk tu mulalah naik masalah kulit

sebab haura botanikal, haura nak repair semula kulit mungkin kulit lama dah tercemar dan ada sel rosak akibat bahan kimia, bila kita nak rawat, kulit kita baru nak biasa yela pakai skincare baru, kan.. nak rawat pula tu. ibarat macam luka, kita sapu ubat kan pedih sikit tp lama2 akan sembuh.. mcm tu.

 kulit kering jgn kerap cuci muka. sepatutnya 2x sehari je pagi dan malam.tapi ni sbb kering sgt, jadi cuba dalam minggu ni cuma cuci muka dgn air biasa jee..tapi lepas tu pakai essence dan krim siang untuk siang. essence dan krim mlm untuk mlm..sampai keadaan pulih


10 cara untuk hilangkan masalah dengan cepat 

kalau kulit kering:
-basuh dulu tanpa pencuci selama dua hari
( lepas dua hari blh cuci muka dgn pencuci picit sikit je tau . cuci sekali sehari je. jgn cuci di area mata ..eyebag.. dan sekitar mulut sebab kawasan ni sensitif )
-pakai essence.
-pakai krim
-sapu sikit essence atas tempat kering or mengelupas

kalau kulit berminyak/ jerawat/ jeragat /parut :
- cuci muka dua kali sehari pagi sekali malam sekali
-pakai essence
-pakai krim
- sapu sikit essence atas tempat bermasalah.


Sukatan Haura Skincare 

Stay Clear Cleanser: 40ml




 Intensive Repair: 20ml



Ice Treatment Day Cream : 10mg



Luxury Renewing Night Cream: 10mg




CARA SAPU HAURA
siang: cleanser essence day cream
malam: cleanser essence night cream HAURA STAY CLEAR FACIAL CLEANSER.
Untuk mendapatkan wajah yang segar dan bersih, basahkan wajah anda dengan air sepenuhnya
 Picit sedikit HAURA STAY CLEAR FACIAL CLEANSER ke jari anda dan gosokkan sehingga berbuih sedikit.
 Sapukan pada wajah bermula dari dagu, seterusnya ke pipi, hidung dan dahi dalam urutan menaik secara bulatan. Bersihkan wajah anda setelah selesai dan keringkan wajah dengan tuala lembut. Anda akan dapat merasakan kesegaran setelah membersihkan wajah menggunakan HAURA STAY CLEAR FACIAL CLEANSER ini.
picit INTENSIVE REPAIR ESSENCE ke tapak tangan dan sapukan ke wajah secara menaik. Tepuk kulit anda secara perlahan untuk memastikan Essence berjaya diserap ke dalam kulit secara efektif dan berkesan. Rasakan kulit yang lebih tegang dan anjal setelah mengaplikasikan Essence ini.

✔ kita beralih pula pada ICE TREATMENTDAY CREAM. Dot kan sedikit krim pada bahagian dagu, pipi, hidung dan dahi dan buat urutan secara ke atas. Pemakaian berterusan mampu merawat sebarang masalah kulit yang dihidapi. Rasakan kesejukan yang dialami dan kulit akan menjadi lebih lembut dan sihat.
✔ LUXURY RENEWING NIGHT CREAM Dotkan krim malam pada dagu, pipi, hidung dan dahi kemudian ratakan sepenuhnya. Sapukan dalam urutan membulat dari bawah ke atas dan tepuk secara perlahan bagi mempercepatkan penyerapan krim. Kulit akan menjadi lebih bercahaya dan bebas cela dari hari ke hari.

Rasakan keberkesanan HAURA SKINCARE dan perubahan pada kulit anda hanya DALAM SATU MINIT pada SEKALI PEMAKAIAN. Kini,semua orang mampu terbang dari masalah kulit!


UNTUK MAKE UP HARI2
 cuci makeup guna eye makeup remover.. gunakan kapas.. cuci arah ke atas. menaik tau.. sebab kalau menurun, makeup dia tak bersih. ada lagi tertinggal di bawah bulu roma dan tersumbat dlm liang pori tau. sebab tu kalau nak cuci makeup kena cuci arah ke atas.. untuk bersih 100%. bila cuci muka, pakai essence, cream pun kena ke atas. make up saja sapuan ke bawah sbb kita xnak bahan makeup masuk dalam kulit. bila cuci x bersih sebb tu pori tersumbat selama ni. kulit kusam. naik jerawat sebb jerawat bawah kulit keluar dtg dari kotoran makeup terkumpul selama ni

CARA MENGATASI. -bermula harini.. cuci muka dan pakai essence sahaja dahulu (untuk malam) cuci muka, pakai essence, daycream ( sapuan sangattt nipis untuk elak berminyak)
SELEPAS 5 HARI - cuci muka pakai essence pakai cream selepas tu dotkan essence sekali lagi di tempat jerawat.sikit je tau. buat siang dan malam untuk kecutkan.



1 set ialah rm150..FREE POSTAGE
penggunaan sehingga 2 bulan untuk satu kotak Haura Skincare..
ada pencuci, essence,day cream, night cream di dalamnya.
Yang penting, memang tiada kandungan bahan kimia dan 100% bahan botanikal.
sekali pemakaian dah nampak kesan seperti parut jerawat pudar, jerawat kurang, kulit tidak berminyak, pori semakin mengecil, kulit rasa segardan tidak kusam..

















HAURA SKINCARE
RM150 sm/ss
*FREE POSTAGE*



SEKIRANYA BERMINAT BOLEH ORDER
017-5280661
serunai_shidaz90@yahoo.com







































































3 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Assalam sis ibu breastfeeding blh guna tak haura skincare ni dan 1 lagi soalan day cream haura ada uv protection tak

Unknown said...

Assalam sis ibu breastfeeding blh guna tak haura skincare ni dan 1 lagi soalan day cream haura ada uv protection tak